PRACHTIGE NATUUR IN DE COCORA VALLEI!! - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu PRACHTIGE NATUUR IN DE COCORA VALLEI!! - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

PRACHTIGE NATUUR IN DE COCORA VALLEI!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

14 Augustus 2015 | Colombia, Armenia

PRACHTIGE NATUUR IN DE COCORA VALLEI!!

Dag 12

Het was wederom een prachtige dag in Colombia!

Vanochtend eerst even in het plaatsje Salento koffie gedronken en wat door de winkelstraatjes gelopen, waarna we in een WILLY gestapt zijn. Dat is een typische jeep voor publiek transport in de koffieregio waar we momenteel verblijven. Regio Armenia! We zijn naar de Cocora vallei gereden en hebben daar een zeer mooie wandeling gemaakt en enkele zware klimmetjes erin. Maar eenmaal boven kun je genieten van een prachtig uitzicht.

Speciaal aan dat gebied is de Palmas de Cera. Een soort palmboom die enkel hier in Colombia groeit en de hoogte palmsoort ter wereld is. Hij kan wel 60m hoog worden en leeft gemiddeld zo’n 120 jaar.

Na de tocht zijn we samen gaan uiteten. Nu nog even lekker op het terras zitten en dan heerlijk gaan slapen, na deze vermoeiende dag!

Groeten uit Armenia,
Sjuul Stappers