Het witte stadje POPAYAN… - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu Het witte stadje POPAYAN… - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

Het witte stadje POPAYAN…

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

11 Augustus 2015 | Colombia, Popayán

Het witte stadje POPAYAN…

Dag 9

Vanochtend in alle vroegte uit San Agustin vertrokken op weg naar Popayan. De weg was op bepaalde plaatsen in de bergen heel slecht. Hierdoor moest de bus heel langzaam rijden. Het was een mooie tocht door de natuur met prachtige vergezichten.

Op een gegeven moment kwamen we bij een militaire controle post. Die militairen waren met veel man op de been en wilde al onze tassen bekijken. De gids vond dat maar niets, gaf ze een dropje en we konden doorrijden. Waar Nederlandse drop toch niet goed voor kan zijn. Maar het blijft een vreemd verhaal. Tja…Groeten uit Colombia!!

In de middag kwamen we in Popayan aan. Dat is een mooie witte stad, net als Thorn in Limburg. Alle gebouwen zijn mooi wit!! Het was leuk om een middagje rond te lopen door de stad. In de avond heb ik nog een kleine avondwandeling gemaakt. Je zag zoveel militairen staan, dat ik al snel besloot weer naar binnen te gaan.

Vandaag gaan we naar CALI!! Een vrij grote stad (4e van Colombia).

Groeten uit Popayan!
Sjuul Stappers